piątek, 15 marca 2013

Z pamiętnika matki pierwszokomuninej - odc.3



Stroje komunijne - jakie?


Sukienka z długim rękawem
Wybór stroju, w którym dziecko pójdzie do Pierwszej Komunii Świętej, coraz rzadziej leży w gestii rodziców. Bardzo wiele parafii decyduje się na jednolite stroje dla wszystkich dzieci. W niektórych kościołach dziewczynki i chłopcy są ubrani w identyczne uniwersalne alby, w większości jednak obowiązuje podział na sukienki dla dziewczynek i alby lub komże dla chłopców.
Alba z golfem
Z pewnością są rodzice, którym nie w smak jest taka decyzja podjęta z góry i brak możliwości wystrojenia swojego dziecka na miarę swojego gustu i kieszeni. Ja jednak jestem bardzo zadowolona, że w naszej parafii są jasno ustalone zasady. Po pierwsze, zdejmuje mi to jeden z tematów okołokomunijnych z głowy – nie szukam już nerwowo odpowiedniego stroju za przystępną cenę. Po drugie, nie martwię się emocjami, na jakie mogłaby być narażona moja córka z powodu wspaniałej kreacji w typie sukni ślubnej, którą założyłaby być może któraś z jej koleżanek. A po trzecie, odpada kompletnie problem wybierania wspólnie z córką czegoś, co musiałoby spełniać przynajmniej dwa warunki – podobać się dziecku i kosztować tyle, żeby mnie było na to stać. Postanowione z góry i cześć, bez zbędnych dywagacji. Dodatkowe luksusy związane z takim rozwiązaniem, to fakt, że wszystkim zajmuje się jedna firma. Przyjeżdża do szkoły, żeby zdjąć miary z dzieci, a potem przywozi wszystkie stroje na miejsce, a ja mam wolną głowę i mogę się zająć innymi sprawami związanymi z planowaniem tej uroczystości.

autor: Anna Klimczuk

1 komentarz:

  1. My tez mielismy zorganizowane stroje przez parafię i było to naprawdę świetne rozwiazanie. Po pierwsze - wszystko w jednym miejscu, nie trzeba jezdzic do sklepow, szukac rozmiarow, dodatków, itp. Po drugie zdecydowanie mniejszy koszt przy dużej liczbie zamawiających, bo wynegocjowalismy rabat.
    Polecam
    Czekoladowa Matka Polka

    OdpowiedzUsuń